Alla inlägg den 22 november 2008

Av Robin - 22 november 2008 11:55

Lördag är en veckodag som i Norden fått sitt namn efter vikingarnas tradition att bada; löga sig (från proto-germanskans Laugr - 'vatten, vattenfall') på denna dag — "lögardagen".

Lördag kommer efter fredag och före söndag. Lördagen är numera veckans sjätte dag, men i både judisk och kristen tradition räknas den som veckans sjunde och sista.

Judar och Sjundedagsadventister firar lördagen som vilo- och gudstjänstdag, eftersom Gud enligt Bibeln vilade på sjunde dagen efter att på sex dagar ha skapat världen (1 Mos 2:2-3). // Wikipedia


Jaja tänkte att man lika gärna kan lära sig nått nytt som en bra start på dagen =) iof kanske många redan kände till detta.. anyway, idag är det lördag och eventuellt lite öl.


Ellas 2 kompisar kommer hit idag, dom har inte träffats på ett bra tag och ska väll sitta o prata gamla barndomsminnen och sedan gå ut. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra under tiden.. kanske sitter med o dricker några öl medans dom förfestar, Är inte så jättesugen på att dricka.. men det hinner nog ändra sig 7 gånger om hehe.


Igår kollade jag och Ella på den här Lösgodis - Robert Gustavssons nya film, Den var jävligt rolig så den kan jag rekomendera =)


Nu tappa jag bort min inspiration så får önska en fortsatt trevlig lördag! piiz y0!

Presentation

Omröstning

Har du haft en vaxpropp
 Ja
 Nej
 Nej, men en gång hade jag ont i knät

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards